به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری سومین نمایشگاه ملی صوت و تصویر ایران (رصتا)، مریم جلالی تهیهکننده قدیمی رادیو و تلویزیون و معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، درباره حراج ایده در نمایشگاه «رصتا» در برنامهای با عنوان «حراجیده» تأکید کرد: حراج یعنی قیمتگذاری، ارزشگذاری، برتریسنجی و استانداردسازی.
حراج ایده یا به تعبیر دیگر، میدان باز شده برای طرح ایدهها باید از یک مثلث کارشناس، سیاستگذار و مخاطب پیروی کند. مشتریها و کارشناسان ارزیابی کنند و از طرفی دیگر سیاستگذاران به عیارسنجی برسند؛ اتصال این سه ضلع باعث میشود به همگرایی دست پیدا کنیم.
جلالی درخصوص نوع ایدهها گفت: ما ایدههای ثابت داریم زاویه دیدهای جدید است که میتواند آن ایدهها را نوآور و خلاق کند و مخاطب مطابق میل، نیاز و مصلحتش به سمت آن برود.
این کارشناس رسانه و تهیهکننده قدیمی درباره بعد از حراج ایده و انتخاب آنها، گفت: این ایده خلاقانه باید برود در ظرف مناسب و مسیر مناسب تحقق؛ ما ایدهای که غیرقابل ساخت باشد ایدههای آسمانی که آن ایدهها نمیتواند روی زمین باشد به ما آسیب میزند و ما را دچار ناکامی میکند.
وی ادامه داد: وقتی ایده را مطرح میکنیم اولاً باید به کارشناسان برای زمینه تحقق آن، اتکا کنیم، ثانیاً به سیاستگذار برای توانش و اجازه تحقق آن و ثالثاً به مخاطبین برای بعد اقتصادی و وایرال شدن آن، مراجعه کنیم.
معاون وزارت میراث فرهنگی در پاسخ به سؤالی درباره ضرورت برگزاری نمایشگاه رصتا گفت: نمایشگاه یک مشترک لفظی است. شاید دایره معنایی به ذهن میآید یکسری سازه در کنار هم باشد. ما اگر هدفگذاری نمایشگاه را درست تعیین کنیم و آن ایجاد شبکه ارتباطی و انتقال تجربه و دانش باشد آن انتقادهایی که بعضا مشخص نیست و اصطلاحا محلی از اعراب ندارند، برطرف میشود. اتفاقا ساترا بهعنوان یک نهاد سیاستگذار در رده خط مشیگذاری برای اینکه پلنها و برنامهها را با هم همگرا کند، میتواند از فرصت نمایشگاه «رصتا» بهره ببرد.
سومین نمایشگاه ملی رسانههای صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) از ۲۶ تا ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۳ در محل مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار میشود.
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد